שלום,
נראה שכבר הכרתם את אאוריקה. בטח כבר גיליתם כאן דברים מדהימים, אולי כבר שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות טובות.
נשמח לראות משהו מכם בספר האורחים שלנו: איזו מילה טובה, חוות דעת, עצה חכמה לשיפור או כל מה שיש לכם לספר לנו על אאוריקה, כפי שאתם חווים אותה.
»
«
מוזיאון ויטני לאמנות אמריקאית
מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית
#על המוזיאון לאמנות אמריקאית
הוא נוסד בשנת 1931 ויש בו למעלה מ-12,000 יצירות אמנות מודרנית, המוצגות במדיות מגוונות. מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית נמצא בניו יורק והוא אחד מהמוזיאונים הפופולריים ביותר לאמנות מודרנית.
את המוזיאון הקימה גרטרוד ונדרבילט וויטני, שהייתה פסלת ואספנית מוכרת של אוספי אמנים אמריקאים. בשנת 1929 היא כבר אספה קרוב ל-700 יצירות אמנות מודרנית והיא ניסתה לחשוף אותו לציבור הרחב, כשהציעה אותו למוזיאון המטרופוליטן לאמנות. האולם סירב לתנאי ההצעה של וויטני. היא לא ויתרה על רעיון החשיפה והחליטה להקים מוזיאון בעצמה, על מנת להציג את האוסף שלה.
בעת הקמת המוזיאון שימשה פלורה פיין, בתה של וויטני, כאוצרת המוזיאון. ככל שעברו השנים היא מילאה תפקידים חשובים יותר ויותר במסגרת פעילות המוזיאון (נשיאת המוזיאון ויו"ר ההנהלה). המוזיאון נשאר במסגרת המשפחה, כשתפקידים בכירים נוספים מולאו גם על ידי הנכדה של וויטני.
בשנת 1966 המוזיאון עבר לשדרת מדיסון המפורסמת במנהטן. את הבניין שלו תכננו האדריכלים מרסל ברור והמילטון פ. סמית' והוא נבנה בין השנים 1963-1966. בשנת 2015 הוא עבר למשכנו הנוכחי בהיי ליין, בתכנונו של האדריכל הנודע רנצו פיאנו. מדי שנתיים מתקיימת במוזיאון ביאנלה, אירוע אמנותי המוקדש לאמנות עכשווית.
#מצוקת המקום של המוזיאון
מוזיאון ויטני הוא אחד המובילים בתחומי האמנות המודרנית ולכן יש לו אוספים ופריטים רבים ומגוונים. לא במקרה הוא עבר כל כך הרבה מקומות עם השנים, שכן יש בו מחסור בשטחי תצוגה והוא לא מצליח לאפשר תצוגה הולמת של האוספים שלו בפני הקהל.
את הבעיה ניסו לפתור בדרכים יצירתיות כמו הקמת תערוכות זמניות במבנים שונים או פתיחת שלוחות רשמיות מטעם המוזיאון, בחלקים אחרים בעיר, אך זה עדיין לא הצליח לספק מענה הולם למצוקה. הפתרון המוצלח ביותר, היה השטח שנמצא דרומית לטיילת ההיי ליין - עליו תכנן רנצו פיאנו את המוזיאון שסיפק שטח תצוגה כפול מקודם.
כך שהיום ממוקם המוזיאון בשכונה שהופכת יותר ויותר תיירותית ופופולרית, ככל שעובר הזמן. האזור מלא בגלריות משגשגות וניצב בלב אזור מועדונים ותרבות. הדבר מאפשר למוזיאון להרחיב את קהל היעד והמבקרים ולחשוף את האוסף המכובד והמרשים שלו לציבור גדול.
המרחבים הגדולים, הן החיצוניים והן הפנימיים, התאורה המוצלחת, החשיפה לקהל חדש שלא בהכרח היה נחשף אליו - כל אלו מבטיחים שהמשכן החדש של המוזיאון הוא כנראה הטוב ביותר עבורו.
#אדריכלות המוזיאון
מוזיאון ויטני קיים כבר כ-84 שנים. בשנת 2015 הוא נפתח בפעם הרביעית, במשכן החדש שעל ההיי ליין. בניין המוזיאון עוצב ותוכנן על ידי האדריכל רנצו פיאנו והוא מעניין בעיקר במחלוקת אותה הוא יוצר בקרב המבקרים.
בקומת הקרקע של הבניין קירות שקופים שנותנים תחושת המשכיות מהרחוב. יש ניסיון להטמיע את הכניסה כך שהרחוב "ייכנס" לתוך המוזיאון ולא תינתן תחושת מעבר מדויקת מהרחוב למוזיאון. קירות המסך השקופים מוחזקים באמצעות כבלי נירוסטה.
בקומות 1-4 ממוקמים חדרים שונים המשמשים את המוזיאון: חדרי לימוד, משרדים, אודיטוריום ועוד. בקומות 5-8 תמצאו את חללי התצוגה. את המרווח הגדול שבין קומת הקרקע לבין חללי התצוגה חוצים המבקרים באמצעות מעליות שמזניקות אותם היישר לקומה הרלוונטית. גרמי המדרגות של הבניין נמצאים חלקם בחללים פנימיים וחלקם בחיצוניים. כך תוכלו להתבונן בפסלים מרשימים הממוקמים על רקע תפאורה אורבנית. מקורי ולא רגיל.
המתכננים והאוצרים מעודדים שימוש נכון במבנה המוזיאון, ככלי חשוב בתהליך הצגת היצירה וחשיפתה בפני המבקרים. את רצפות הבטון הקלאסיות החליפו רצועות של עץ אורן ממוחזר, שמאפשרים לאמנים להשתמש בהם לצרכי היצירות. זוויות הפלדה החשופות הממוקמות לאורך התקרה מאפשרות תלייה של יצירות כבדות. גם הקומה החמישית, שהיא גם הראשונה מבין חללי התצוגה, נבנתה כחלל פתוח ללא עמודים, כדי לאפשר יצירת העמדות שונות, לפי צרכי התערוכה.
הוא נוסד בשנת 1931 ויש בו למעלה מ-12,000 יצירות אמנות מודרנית, המוצגות במדיות מגוונות. מוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית נמצא בניו יורק והוא אחד מהמוזיאונים הפופולריים ביותר לאמנות מודרנית.
את המוזיאון הקימה גרטרוד ונדרבילט וויטני, שהייתה פסלת ואספנית מוכרת של אוספי אמנים אמריקאים. בשנת 1929 היא כבר אספה קרוב ל-700 יצירות אמנות מודרנית והיא ניסתה לחשוף אותו לציבור הרחב, כשהציעה אותו למוזיאון המטרופוליטן לאמנות. האולם סירב לתנאי ההצעה של וויטני. היא לא ויתרה על רעיון החשיפה והחליטה להקים מוזיאון בעצמה, על מנת להציג את האוסף שלה.
בעת הקמת המוזיאון שימשה פלורה פיין, בתה של וויטני, כאוצרת המוזיאון. ככל שעברו השנים היא מילאה תפקידים חשובים יותר ויותר במסגרת פעילות המוזיאון (נשיאת המוזיאון ויו"ר ההנהלה). המוזיאון נשאר במסגרת המשפחה, כשתפקידים בכירים נוספים מולאו גם על ידי הנכדה של וויטני.
בשנת 1966 המוזיאון עבר לשדרת מדיסון המפורסמת במנהטן. את הבניין שלו תכננו האדריכלים מרסל ברור והמילטון פ. סמית' והוא נבנה בין השנים 1963-1966. בשנת 2015 הוא עבר למשכנו הנוכחי בהיי ליין, בתכנונו של האדריכל הנודע רנצו פיאנו. מדי שנתיים מתקיימת במוזיאון ביאנלה, אירוע אמנותי המוקדש לאמנות עכשווית.
#מצוקת המקום של המוזיאון
מוזיאון ויטני הוא אחד המובילים בתחומי האמנות המודרנית ולכן יש לו אוספים ופריטים רבים ומגוונים. לא במקרה הוא עבר כל כך הרבה מקומות עם השנים, שכן יש בו מחסור בשטחי תצוגה והוא לא מצליח לאפשר תצוגה הולמת של האוספים שלו בפני הקהל.
את הבעיה ניסו לפתור בדרכים יצירתיות כמו הקמת תערוכות זמניות במבנים שונים או פתיחת שלוחות רשמיות מטעם המוזיאון, בחלקים אחרים בעיר, אך זה עדיין לא הצליח לספק מענה הולם למצוקה. הפתרון המוצלח ביותר, היה השטח שנמצא דרומית לטיילת ההיי ליין - עליו תכנן רנצו פיאנו את המוזיאון שסיפק שטח תצוגה כפול מקודם.
כך שהיום ממוקם המוזיאון בשכונה שהופכת יותר ויותר תיירותית ופופולרית, ככל שעובר הזמן. האזור מלא בגלריות משגשגות וניצב בלב אזור מועדונים ותרבות. הדבר מאפשר למוזיאון להרחיב את קהל היעד והמבקרים ולחשוף את האוסף המכובד והמרשים שלו לציבור גדול.
המרחבים הגדולים, הן החיצוניים והן הפנימיים, התאורה המוצלחת, החשיפה לקהל חדש שלא בהכרח היה נחשף אליו - כל אלו מבטיחים שהמשכן החדש של המוזיאון הוא כנראה הטוב ביותר עבורו.
#אדריכלות המוזיאון
מוזיאון ויטני קיים כבר כ-84 שנים. בשנת 2015 הוא נפתח בפעם הרביעית, במשכן החדש שעל ההיי ליין. בניין המוזיאון עוצב ותוכנן על ידי האדריכל רנצו פיאנו והוא מעניין בעיקר במחלוקת אותה הוא יוצר בקרב המבקרים.
בקומת הקרקע של הבניין קירות שקופים שנותנים תחושת המשכיות מהרחוב. יש ניסיון להטמיע את הכניסה כך שהרחוב "ייכנס" לתוך המוזיאון ולא תינתן תחושת מעבר מדויקת מהרחוב למוזיאון. קירות המסך השקופים מוחזקים באמצעות כבלי נירוסטה.
בקומות 1-4 ממוקמים חדרים שונים המשמשים את המוזיאון: חדרי לימוד, משרדים, אודיטוריום ועוד. בקומות 5-8 תמצאו את חללי התצוגה. את המרווח הגדול שבין קומת הקרקע לבין חללי התצוגה חוצים המבקרים באמצעות מעליות שמזניקות אותם היישר לקומה הרלוונטית. גרמי המדרגות של הבניין נמצאים חלקם בחללים פנימיים וחלקם בחיצוניים. כך תוכלו להתבונן בפסלים מרשימים הממוקמים על רקע תפאורה אורבנית. מקורי ולא רגיל.
המתכננים והאוצרים מעודדים שימוש נכון במבנה המוזיאון, ככלי חשוב בתהליך הצגת היצירה וחשיפתה בפני המבקרים. את רצפות הבטון הקלאסיות החליפו רצועות של עץ אורן ממוחזר, שמאפשרים לאמנים להשתמש בהם לצרכי היצירות. זוויות הפלדה החשופות הממוקמות לאורך התקרה מאפשרות תלייה של יצירות כבדות. גם הקומה החמישית, שהיא גם הראשונה מבין חללי התצוגה, נבנתה כחלל פתוח ללא עמודים, כדי לאפשר יצירת העמדות שונות, לפי צרכי התערוכה.